Yine Râfi" b. Hadîc"in, Hz. Peygamber"in çeşitli anlaşmazlıklara ve bir tarafın zarar görmesine sebep olan uygulamaları yasakladığını, belirli ve elde edilebilir bir şey üzerinde yapılan kiralamaya izin verdiğini bildirmesi de22 yasaklanan durumu izah etmektedir. Buna göre Hz. Peygamber"in yasaklamasına neden olan şeylerin, kiralama akdindeki uygun olmayan şartlar, taraflardan birinin zarar görme ihtimali ve benzeri durumlar olduğu anlaşılmaktadır.23
Abdullah b. Ömer"in çocuklarından Sâlim"in, tarlalarını kiraya vermeye devam etmesi24 şartlarına uygun kiralamanın yasak olmadığı kanaatini pekiştirmektedir.
İbn Abbâs, arazilerin kiralanması konusunda Hz. Peygamber"den (sav) şunu nakletmiştir: “Birinizin toprağını din kardeşine karşılıksız olarak vermesi, onun karşılığında (kira olarak) şunu şunu (belirli bir ücreti) almasından daha hayırlıdır.” 25
Yine büyük sahâbîlerden Sa"d b. Ebû Vakkâs da Hz. Peygamber dönemindeki uygulama ve söz konusu yasaklama ile ilgili şöyle demektedir: “Biz arazileri, dere kenarında yetişen ve o dere ile sulanan (verimli) ekinler(in bize kalması) karşılığında kiraya verirdik. Resûlullah (sav) bunu bize yasakladı ve tarlayı altın veya gümüş (para) karşılığında kiraya vermemizi istedi.”26
Sahâbenin fakihlerinden biri olan Zeyd b. Sâbit ise kiralamanın yasak olduğuna dair hadis rivayet eden Râfi" b. Hadîc27 ile ilgili olarak şöyle demiştir: “Allah, Râfi" b. Hadîc"i bağışlasın! Vallahi, ben (arazi kiralama konusundaki) hadisi ondan daha iyi biliyorum. İki kişi kavga etmiş ve Hz. Peygamber"e (sav) gelmişlerdi. Resûlullah (sav), "Eğer hâliniz buysa tarlaları kiraya vermeyin." buyurdu. Râfi" b. Hadîc sadece, "Kiraya vermeyin." sözünü duydu.”28
Büyük hadis imamı Nesâî de araziyi kiraya verme yasağının nedeni olarak taraflar arasında ortaya çıkan anlaşmazlıkları göstermekte ve kiralama sırasında bir sözleşme yapılması gerektiğini kaydetmektedir. İmam Nesâî, böyle bir sözleşmede kiraya verenin ve kiracının kimler olduğu, tarlanın yeri ve sınırları, kiracının bedel olarak ne vereceği, kiralamanın başlangıç ve bitiş tarihi, tohumun kime ait olduğu, sulama, gübreleme ve benzeri masrafların kim tarafından karşılanacağı, tarlada ne tür bir tarım yapılacağı gibi bazı temel hususların yer alması gerektiğini ısrarla vurgulamaktadır.29