Namazı gerekli görmüyor, zina ve içkiyi helâl kabul ediyordu. Bununla beraber Peygamber Efendimizin peygamber olduğuna da şahitlik ettiğini söylüyordu.43 Resûl-i Ekrem"in vefatından sonra halife seçilen Hz. Ebû Bekir, Müseylime fitnesini bastırmak için birlikler gönderdi. Fakat bu birlikler, Müseylime güçleri karşısında yenildiler. Bunun üzerine Hz. Ebû Bekir, Hâlid b. Velîd komutasında yeni bir ordu gönderdi. İki ordu Akrabâ" adı verilen yerde karşı karşıya geldi. Çok kalabalık olan Müseylime ordusu, muhacir ve ensardan oluşan İslâm ordusu karşısında çok güçlü bir direniş gösterdi. Hatta Hâlid b. Velîd"in eşi Ümmü Temîm ölüm tehlikesi atlattı.44 Kanlı çarpışmalardan sonra Müseylime"nin Vahşî b. Harb"in mızrağı45 veya ensardan bir kişinin kılıç darbesi ile öldürüldüğü zikredilir.46 Vahşî"nin, “Müseylime"yi hangimizin öldürdüğünü Rabbin bilir. Eğer onu ben öldürmüşsem insanların en hayırlısını (Hz. Hamza"yı) ve en şerlisini ben öldürmüş oldum.” sözü,47 onun, Müseylime"yi kendisinin öldürdüğünden emin olmadığını gösterir. Yemâme Savaşı"nda Müslümanların altı yüz kadar şehit, Müseylime ordusunun ise on bine yakın kayıp verdiği nakledilmektedir.48
Bütün sahte peygamberlerin nübüvvet iddiaları gibi başarıları da sahte ve geçici idi. Çünkü bu kişilerin etkinliği, İslâm"ın henüz gönüllere iyice yerleşmediği yerlerde, ortam ve şartları istismar ederek “kabile rekabeti, maddî menfaat, kâhinlik” gibi son derece etkili silahları ustaca kullanma kurnazlığından başka bir şey değildi. Özellikle kabile rekabeti, Araplarda bazen dinî inançlardan da üstün yer tutabiliyordu. Kureyş"ten çıkan bir peygambere tâbi olmaktansa, kendi kabileleri arasından çıkıp peygamberlik iddia eden birinin göstereceği yolda yürümeyi daha uygun görüyorlardı. Hâlid b. Velîd, Yemâme Savaşı"nda esir düşen bazı kişilere niçin Müseylime"ye tâbi olduklarını sorduğunda onların, “Sizden bir peygamber vardı, bizden de bir peygamber olsun diye düşündük.”49 şeklindeki cevabı, bu hususta yeterli fikir vermektedir. Talha en-Nemrî"nin, Müseylimetü"l-kezzâb"a bir kısım sorular sorup onun gerçek bir peygamber olmadığını anladıktan sonra söylediği, “Senin bir yalancı olduğuna şehâdet ederim; Muhammed ise doğruyu söylüyor. Fakat bizim için Rebîaoğulları"ndan bir yalancı, Mudar"ın doğruyu söyleyen peygamberinden daha sevimlidir.” sözü,50 onların kabile rekabet ve taassubunun derecesini göstermesi bakımından iyi bir örnektir.
Tuleyha, kendi kuvvetlerinin Hâlid b. Velîd komutasındaki ordu karşısında zor duruma düştüğünü görüp, feryat ederek, “Yazık size, sizi